söndag 6 november 2011

Allhelgonahelgen (valparna 3 veckor)

Igår var vi i min gamla hemstad Växjö på utställning. Jag visade valparnas pappa Toffee som tog sitt 3 Certifikat (så nu har hans syster Pinglan och han lika många). Pinglan fick Ck (certifikatkvalitet) och båda jättefina kritiker. Domaren frågade bla om Toffee var lika underbar som han såg ut. En trevlig dag runt utställningsringen och så passade jag på att shoppa lite till valparna och deras blivande ägare. Bifogar ett par bilder och filmer från dagen.

Öppen klass hanar (5 st) som Toffee vann.



Pinglan öppen klass tikar (8 st). Hon blev 5:a med Ck.






Idag har vi byggt upp valphagen och de har flyttat in. Innan dess klippte vi klor o tassar för 1:a gången.
Spännande att utforska den nya stora hagen och lite läskigt. Lite Bambi på hal is trots att de går på picnicfiltar som ju inte är hala. Siri skulle som vanligt in i "lilla boet" och bädda, för det jag gjort dög inte. Hon höll på att välta med det.
Nu har de ätit köttfärs o äggula 2 dagar och idag tillsätter jag lite väl uppblött foder. Sen är det dags för första avmaskningen också.
Bifogar två filmer tagna direkt efter att valparna kommit i hagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar