lördag 11 augusti 2012

Utställning Ronneby

Idag har vi varit i Blekinge på utställning. Härligt soligt väder o ca 20 grader! Vilken lycka när man de sista gångerna behövt sjöstövlar och hundarna närmast simhud mellan tårna.
Maud ställde Toffee (Flijus Go For It ) som blev BIR (bäst i rasen). Strax efter gick jag in med Kajsa (Flijus Her Highness Hannah) i juniorklass. Jag tyckte hon skötte sig ganska bra för att vara på sin första utställning, men domaren krävde närmast "perfekt" uppvisning i ringen så alla 4 Jkl tikarna fick Very good pga detta. Kan tyckas lite hårt!! Men Kajsas matte o husse beslutade ändå att fortsätta kämpa och jag ställer henne gärna fler gånger. Bra beslut tycker jag!! Vi ska dock öva lite till först. Hon är en liten pärla med ett super temperament. Och hon gick faktiskt hyfsat idag - MIN bedömning!



Tess BIM och Toffee BIR

1 kommentar:

  1. Så otroligt roligt att Iris morbror är så fin och vinner BIR!! Stort grattis!
    Hade varit jättekul att få se en bild på Her Highness Hannah (fint namn förresten)! :)

    SvaraRadera