lördag 2 juni 2012

Lördag kväll

Idag har jag badat hundar, valparna har varit på sitt första besök utanför valphagen och träffat en av de andra hundarna. Naturligtvis Mimmi, vår "reservmamma" i alla lägen. När jag la ut lakanet på köksgolvet satte Mimmi sig att vänta o gny. Hon visste precis - nu kommer valparna!! Det var med lite skräckblandad förtjusning de kollade runt, men Mimmi pysslade med dem o accepterades direkt. När Pinglan kom in efter en kort stund var ordningen återställd och de kunde få sig en mjölkslurk. De har fått foder 2 gånger/dag och äter bättre o bättre. Har även smakat på vatten, OK, men mjölk vinner ju :))) Gammelmormor Nita o jag tog en promenad också neråt kvällen. Vi träffade Buster (cairnterrier) och gick tillsammans en timme. Sen intog hon "viloläge". Det ska jag också göra nu. Skönt att det finns helger - hur skulle jag annars hinna med;-)))

Kommer dom snart matte...???









Härligt! Lite mat efter utflykten.



Skööönt att vila i Bian efter promenad tycker gammelmormor Nita



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar